Translate

perjantai 15. maaliskuuta 2013

Painon Pudotuksesta...




Kävin juttelemassa ravintoterapeuttini luona.
Puhuimme mm. painon pudotuksesta, jonka yhteydessä ravintoterapeuttini kertoikin aika jännän asian, mitä en ollut aiemmin tiennyt.
Jokaisella ihmisellä on oma luonnollinen painonsa, johon keho pyrkii pääsemään.

Esimerkki 1
On nainen, jonka luonnollinen paino on esim. 55kg. Tämän naisen pudotettua painonsa 50kg, keho saattaa toki pysyä kyseisessä painossa jonkin aikaa, mutta se kuitenkin pyrkii sen luonnolliseen painoonsa, jolloin jossain vaiheessa elämää(todennäköisesti aika pian) se paino palaa takaisin 55kg.

Ymmärsittekö pointin?(:
Toiseksi kun ihmisellä on se luonnollinen paino, lihoakseen hänen täytyy syödä paljon rasvaisia, epäterveellisiä ruokia usein
(useamman kerran viikossa, lähes päivittäin), jotta se paino nousisi pysyvästi.

Kannattaa muistaa, että ihmisen paino saattaa heitellä päivien aikana jopa useamman kilon, mistä ei pidä pelästyä, että olisi yhtäkkiä lihonnut.

Eri asia on sitten se, kun/jos joku kasvattaa lihaksiaan, jonka vuoksi paino nousee, niin eivät ne lihakset katoa sen luonnollisen painon vuoksi. Todennäköisesti keho ns. hyväksyy uuden luonnollisen painonsa.

Toivottavasti tämä 'valaistus' auttoi jotakuta, koska itseäni se on auttanut todella paljon itseni hyväksymisprosessissa(:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti